מהו תקן ISO 9001?

תקן ISO 9001 נחשב ל"אבי התקנים", והוא מהווה מסגרת כוללת לשורת תקני איכות ספציפיים בתעשיות וארגונים רבים.
התקן נקבע על ידי הארגון הבינלאומי לתקינה (International Organization for Standardization) והוא נבחן מחדש ומעודכן אחת למספר שנים.
מטרתו העיקרית של התקן: להבטיח כי מוצרי הארגון ושירותיו מותאמים לדרישות האיכות של הלקוחות – ואף למעלה מכך.
(קרא עוד בבבלוג איך מקבלים הסמכה לתקן ISO 9001?)
תקן ISO 9001:2015 הוא הגרסה העדכנית ביותר של תקן האיכות החל מספטמבר 2015.
גרסתו הראשונה של תקן ISO 9001 פורסמה בשנת 1987.
נכון להיום, התקן מיושם בקרב כמיליון ארגונים בכ- 170 מדינות. מיליארדי צרכנים ברחבי העולם מכירים בו כחותמת גלובלית מחייבת, ורואים בו סמל לאיכות המוצר או השירות.
קרא עוד אודות הנושא בבלוג: תקן ISO 9001 מעבר למהדורת 2015 (ISO 9001:2015)

 

תקן ISO 9001:2015 - תקן לניהול איכות

מה זה "ניהול איכות"? תהליכי עבודה מסודרים שלפיהם עובדים בארגון.
את תהליך ההסמכה לתקן ISO 9001:2015 אפשר לבצע בתהליך פשוט, קל ומתאים לצרכים שלך.
בכדי לפשט את התהליך, מוצגים השלבים שלפיהם נכון לבצע הטמעה של תקן איזו 9001.
(עשוי לעניין אותך גם בלוג תקני ISO)

לעבור בקלות הסמכה לתקן ISO 9001:

הבנת הארגון

יישום תקן ISO 9001 מתחיל בהבנת הסביבה בה מתקיים הארגון ותהליכי העבודה לפיהם

כתיבת נהלים ומסמכים

נגדיר את שיטות העבודה, לפיהם מתקיים הארגון, בשפה ברורה ומתאימה לכל עובדי הארגון ולדרישות תקן ISO 9001.

הדרכה והטמעה

"יישור קו" של תהליכי העבודה שהעובדים מכירים, בשילוב התייחסות לתהליכי האיכות שאותם נשלב במסגרת פעילות הארגון.

השלמות וסגירת פערים

הכנות אחרונות לקראת מבדק התעדה לתקן ISO 9001 (= הסמכה לתקן ISO 9001) וסקירת השלמות ופערים שהוגדרו לצורך התאמה לדרישות התקן.

מבדק וקבלת תעודה

סוקר מטעם מכון התעדה יגיע ויסקור את מערכת ניהול האיכות בארגון ולפי המבדק שיקיים, יקבל הארגון תעודה לפי תקן ISO 9001:2015.

אנחנו בסינק פרויקטים צברנו ניסיון מעשי רב בליווי חברות וארגונים רבים בקבלת הסמכה לתקן איכות זה ואבטחת איכות בארגון.
בנוסף, אנו מלווים את תהליך ההכנה למבדק המעקב אשר מתקיים אחת לשנה ע"י גוף ההתעדה.
מבדק מעקב כולל תחזוקה שוטפת של הפעילות ועמידה בדרישות התקן.

 

תקן ISO 9001 מבוסס על כמה עקרונות לניהול איכות:

התמקדות בלקוח. על הארגון להבין את צרכי הלקוח וציפיותיו מהשירות או המוצר. התהליכים בארגון צריכים לתת מענה מלא לצרכים הללו, ואף לשאוף להעניק ללקוח מעבר למה שציפה.
2. ההנהלה כמנהיגות. ההנהלה היא שאחראית להתוות מדיניות ברורה, עקבית ומחייבת לאיכות. ההנהלה מחויבת לפעול לפי מדיניות זו במעשיה היא, ואף לבצע בדיקות תקופתיות כדי לוודא את יישומה בארגון.
3. גישה תהליכית וגישה מערכתית. הפקת המרב מתהליכים שונים ומקבילים המתרחשים בארגון (למשל, במחלקות שונות), סנכרון של התהליכים ובניית יחסי גומלין ביניהם לטובת ייעול הפעילות בארגון וקבלת תוצאות אפקטיביות בהתאם למטרות הארגון.
4. המשאב האנושי. טיפוח מתמיד של ההון האנושי בארגון, על ידי מערך הכשרות שיטתי. רתימת העובדים לתהליכים ומשימות בדרך שתגרום להם להרגיש שותפים למאמץ הארגוני.
5. שיפור מתמיד. מדידה של התהליכים בארגון באופן שיטתי, ניתוח הנתונים, למידה והסקת מסקנות לצורך שיפור וייעול. תהליכי המדידה והשיפור צריכים להיות מוטמעים בכל פעילויות הארגון.
6. קבלת החלטות. ההחלטות של הנהלת הארגון מבוססות על לימוד נתוני אמת וניתוח מושכל שלהם.
7. יחסים עם ספקים. בניית מערכת יחסים המבוססת על הפקת תועלת הדדית לטובת כל הצדדים.

בין לקוחותינו

מטרופולין
אלפא נטו
נאו פארם
צפריה מערכות
ברנע
אביב מערכות אש
בון תור
אלפאמדיקס